Scoala de Fotografie -  cursuri fotografie
imageart - cursuri foto - scoala de fotografie

Întrebări frecvente



1. Ce cursuri organizează Școala de Fotografie Image Art din Sibiu?

Școala de Fotografie Image Art din Sibiu organizează momentan cursuri de specializare în meseria de fotograf autorizate de către Ministerul Muncii, Familiei și Protecției Sociale și de către Ministerul Educației, Cercetării, Tineretului și Sportului.

Școala de Fotografie Image Art din Sibiu organizează ocazional și workshopuri de fotografie dar acestea sunt anunțate separat iar detaliile pot fi vizualizate în cadrul secțiunii Workshop-uri


2. Cum pot sa fiu sigur că această școală organizează într-adevăr cursuri acreditate de ministerele mai sus menționate?

Pentru a fi sigur că această școală sau oricare alta este acreditată, poți verifica acest lucru pe site-ul Autorității Naționale pentru Calificări unde există lista tuturor Școlilor acreditate pe meserii.


3. Cât costă cursul și cum pot să achit?

Costul cursului de specializare este cel specificat în pagina de descriere a cursului autorizat Curs autorizat sau Curs autorizat weekend.

Această taxă de școlarizare se poate achita fie integral înainte de începerea cursului, fie se achita un avansul specificat in pagina de descriere, înainte de începerea cursului iar restul sumei până la finalizarea cursului.


Pentru achitarea taxei de școlarizare puteți opta pentru una dintre variantele de mai jos:
- achitare directă la sediul Școlii noastre din Sibiu, Aleea Picasso nr. 2 (vă rugăm să ne contactaţi telefonic pentru stabilirea datei şi orei de întâlnire)
- achitare prin debit direct la caseriile ING, în contul specificat pe factura proformă pe care o vom emite ulterior înscrierii pe site
- prin transfer bancar, în contul specificat in e-mailul de confirmare a înscrierii la curs, sau din pagina Contact


4. Trebuie să susțin examen la finalul cursului autorizat?

Dacă dorești să obții la finalul cursului un certificat de absolvire recunoscut trebuie să susții examen de absolvire.


5. Ce diploma obțin la finalul cursului autorizat?

La finalul cursului, dacă se promovează examenul de absolvire, se obține certificatul de absolvire emis de către ANC autorizat de către cele două ministere menționate mai sus.


6. Este diploma recunoscută și în alte țări?

Diploma emisă la finalul cursului, dacă este apostilată, tradusă și legalizată este recunoscută în toate statele membre UE.


7. Se percepe taxă pentru susținerea examenului de absolvire?

Pentru susținerea examenului de absolvire împreună cu grupa cu care ai participat la curs, nu se percepe nici o taxă.
Dacă din motive, altele decât cele de forță majoră, nu te prezinți la examenul organizat pentru grupa ta, și susții examenul cu o altă grupă, se percepe o taxă de 150lei.


8. Ce alte taxe se percep, altele decât cea de școlarizare?

Nu se percep alte taxe!


9. Unde se vor susține cursurile acreditate?

Cursurile se vor desfășura în localitatea Sibiu, la sediul Școlii pe Aleea Picasso nr.2. Partea practică a cursurilor se poate desfășura și în alte locații.


10. Cursurile sunt doar teoretice sau și practice?

Cursurile îmbină teoria cu practica. Se începe cu o parte de teorie absolut necesară care pe parcurs se va îmbina cu partea practică urmând ca spre finalul cursului, orele să fie preponderent practice.


11. Cum se vor desfășura cursurile autorizate?

Detalii legate de modul de desfăşurare şi durată veţi găsi în pagina de descriere a fiecărui curs.


12. Care este diferența între cursul de perfectionare autorizat, cu desfășurare în timpul săptămânii și cel cu desfășurare în weekend?

Ambele cursuri urmează aceeași programă, și se realizează același număr de ore. Diferența constă doar în zilele de desfășurare.


13. Ce anume se va studia în cadrul cursurilor autorizate?

Programa care este urmată in cazul cursului autorizat poate fi vizualizată dând click aici!


14. Care sunt condițiile de acces la cursul acreditat?

Pentru a participa la cursul de specializare ( trebuie să aveți vârsta minimă de 18 ani și să aveți liceul absolvit cu sau fara diploma de bacalaureat.
În caz contrar, puteți participa la curs dar nu veți putea participa la examenul de absolvire.
Participarea la curs nu este condiţionată de deţinerea unui aparat de fotografiat.


15. Ce acte sunt necesare pentru înscrierea la cursul acreditat?

Pentru înscrierea la cursul autorizat sunt necesare următoarele acte:Carte de Identitate, Certificat de Naștere și ultimul act de studii.
Aceste acte se pot aduce personal la sediul Școlii înainte de începerea cursului sau se pot trimite pe e-mail. Nu sunt necesare copii legalizate.


16. Trebuie să dețin un aparat de fotografiat pentru a participa la cursul de specializare autorizat?

Recomandăm cursanților să dețină un aparat de fotografiat DSLR sau mirrorless personal dar în cazul în care nu dețineți un astfel de aparat
Școala de Fotografie Image Art pune la dispoziția cursanților un număr limitat de astfel de aparate DSLR care pot fi utilizate
pe toată perioada cursului. Aceste aparate se distribuie în ordinea confirmării înscrierilor.


17. Cum mă înscriu la cursul autorizat?

Pentru a te înscrie la curs trebuie să umezi pașii de mai jos:

- accesează secțiunea Înscrieri

- alege cursul dorit

- completează integral datele din formular (Atenție!! Toate câmpurile sunt obligatorii și trebuie completate!!)

- apasă butonul Trimite informațiile

- dacă apar mesaje de eroare de genul:

Nu ati completat toate informatiile personale!
Nu ati raspuns la toate intrebarile!
Nu ati introdus codul de securitate!
Adresa de e-mail nu este valida!!!
Varsta introdusa nu este valida!

înseamnă fie că nu ai completat corect informațiile fie că ai uitat să completezi un câmp. Apasă butonul Înapoi și verifică formularul de erori.

- dacă apare un mesaj de eroare de genul:
Eroare la inserarea valorilor!!

înseamnă că datele completate de tine nu au ajuns în baza noastră de date și posibil ca noi să nu știm că tu te-ai înscris. Astfel de erori pot fi determinate de erori ale serverului.
Pentru astfel de cazuri, ne cerem scuze și te rugăm să încerci să te mai înscri o dată.

- dacă apare un mesaj de genul:

Informatiile au fost transmise cu succes!

Multumim pentru inscrierea ta la cursul nostru de fotografie!
Informatiile completate de tine in formularul de inscriere
ne vor ajuta sa venim in intampinarea necesitatilor cursantilor.

Pentru a finaliza inscrierea este nevoie de achitarea unui avans de __ lei
din taxa de curs cu cel putin 2 saptamani inainte de inceperea cursului.
Suma se poate plati in contul firmei Pixel Contrast
CUI: 40588075,
cont IBAN: RO72INGB0000999908832047, ING Bank


Pentru orice informatii si nelamuriri nu ezitati sa ne contactati!


înseamnă că datele au fost transmise cu succes și că înscrierea ta a ajuns în baza noastră de date.

- un e-mail de confirmare se trimite pe adresa de e-mail furnizată de tine. Te rugăm să verifici acest lucru. Poate să dureze puțin până când va intra în căsuța dvs. acest e-mail. În cazul în care nu îl veți găsi în Inbox vă rugăm să verificați și la Spam sau la Bulk și să îl mutați în Inbox.

- un reprezentant al Școlii noastre te va contacta telefonic sau pe e-mail. Nu te îngrijora dacă nu te vom contacta imediat. Poate să dureze câteva zile până vom face acest lucru deoarece putem fi plecați în timpul zilei cu alți cursanți și să nu apucăm să facem acest lucru, sau se poate întâmpla să te sunăm și să ai telefonul închis sau să nu ne răspunzi.
Dacă totuși, nu ai primit e-mailul de confirmare și nici nu te sunăm o perioada mai lungă de timp, te rugăm să ne contactezi tu, să nu fi intervenit vreo eroare în sistem iar înscrierea ta să nu fi ajuns la noi.

- după ce te vom contacta, va fi necesar să achiți măcar jumătate din valoarea taxei de școlarizare. Numai așa îți vom rezerva un loc la curs. Locurile la curs se ocupă în ordinea achitării taxei nu în ordinea înscrierii!

- după confirmarea înscrierii și achitarea taxei de școlarizare, trebuie să ne aduci sau să ne trimiți pe e-mail copii după următoarele acte:
Carte de Identitate, Certificat de Naștere și ultimul act de studii

- ultimul pas este să te prezinți la curs. Ca să poți susține examenul final de absolvire, trebuie să fi prezent la minim 70% din totalul orelor de curs.


18. Este obligatoriu să completez formularul?

Da, este obligatoriu. Acest curs fiind un curs de specializare trebuie să dețineți cunoștiințe minime de operare calculator. Prin completarea acestui formular dovediți acest lucru. De asemenea, informațiile pe care dvs. le completați ne ajută să stabilim un nivel al grupei și să structurăm informațiile conform cerințelor cursanților.


19. De ce trebuie să furnizez o adresă de e-mail?

Este important să ne furnizați o adresă de e-mail deoarece pe această adresă vă vom trimite informațiile necesare înscrierii. Ulterior completării formularului de înscriere, un e-mail de confirmare se va trimite pe adresa dvs. de e-mail. În cazul în care nu regăsiți acest e-mail în Inbox, vă rugăm să verificați și în Spam sau Bulk și dacă îl găsiți aici, vă rugăm să îl mutați în Inbox, pentru ca următoarele mesaje pe vi le vom mai trimite, să le primiți.
În cazul în care e-mailul de confirmare nu a ajuns la dvs. vă rugăm să ne contactați.

Adresa de e-mail va fi folosită exclusiv pentru procesarea înscrierii şi pentru trimiterea/primirea de informaţii necesare în acest scop. Adresa de e-mail nu va fi utilizată pentru campanii de marketing, nici nu va fi divulgată unor terţi.


20. De ce trebuie să precizez ce aparat de fotografiat am?

Este necesar să știm ce aparat dețineți sau dacă nu dețineți nici un aparat. Recomandăm cursanților să dețină un aparat de fotografiat DSLR/mirrorless personal dar în cazul în care nu dețineți un astfel de aparat
Școala de Fotografie Image Art pune la dispoziția cursanților un număr limitat de astfel de aparate care pot fi utilizate
pe toată perioada cursului. Aceste aparate se distribuie în ordinea confirmării înscrierilor doar participantilor la cursul de specializare.
Dacă vom ști din timp că nu aveți un aparat de fotografiat DSLR/mirrorless vă vom putea rezerva unul!


21. Pot să folosesc un aparat de fotografiat pe film?

Dacă ai un aparat de fotografiat SLR pe film poți să îl folosești, dar deoarece cursul se axează pe studierea aparatelor digitale se recomandă să ai un aparat digital.
În cazul în care aparatul pe film este singurul tău aparat, îți vom rezerva noi un aparat DSLR din cele deținute de Școală.


22. Ce fac dacă nu am primit un e-mail de confirmare?

În cazul în care nu ai primit un e-mail de confirmare în Inbox, și nu îl regăsești nici la Spam sau Bulk, te rugăm să ne contactezi!


23. În ce constă examenul de absolvire?

Examenul de absolvire implică două probe. O probă teoretică ce constă într-un examen tip grilă din teoria predată la curs și o probă practică ce constă în realizarea unui portofoliu de fotografii pe diferite teme impuse. Fotografiile din portofoliu trebuie să fie realizate în perioada cursului.


24. Scrie pe diplomă nota obținută la examen?

Da, pe diploma este scrisă această notă!


25. Se poate pica la examenul de absolvire?

Da, ca la orice examen există şi posibilitatea de a nu promova!


26. Dacă nu am promovat examenul de absolvire ce pot să fac?

În cazul în care nu ai promovat examenul de absolvire, nu este nicio problemă, îl vei putea susține din nou în următoarea dată când se va organiza examen.
Nu se percep taxe de reexaminare!


27. Am început cursul dar din motive independente de mine nu mai pot continua acum. Ce pot să fac?

Poți să urmezi cursul integral sau doar de unde ai rămas, după alegerea ta, cu o grupă următoare! Nu se vor percepe taxe suplimentare!


28. Eu știu să fac fotografii, pot să mă înscriu și să mă prezint doar la examen?

Chiar dacă ești fotograf profesionist și ști deja totul, tot va fi necesar să te prezinți la minim 70% din totalul orelor de curs.


29. Eu știu să fac fotografii, pot să achit taxa și să primesc direct diploma?

Nu, nu se poate acest lucru. Pentru a primi diploma este necesar să te prezinți la minim 70% din totalul orelor de curs și să susții examenul de absolvire!
Diplomele nu sunt de vânzare, ele se primesc gratuit în urma promovării examenului de absolvire!


30. Nu mai pot să particip la curs dar am plătit taxa de școlarizare. Ce se întâmplă?

În cazul în care ne anunți cu minim două săptămâni înainte de începerea cursului, îți vei primi înapoi întegral banii achitați.
În cazul în care ne anunți într-un termen mai scurt de cele două săptămâni sau mai rău, în prima zi de curs, taxa de avans nu se restituie, ci doar sumele achitate peste această sumă.
Ca sa nu pierdeți sumele achitate vă puteți prezenta la următoarea sesiune de cursuri cu condiția să precizați acest lucru.